Liefde voor de Nederlandse taal, marketing en HRM kwamen al samen in mijn studietijd. Dat bracht me op het idee om arbeidsmarktcommunicatie te ontdekken. Zo gezegd, zo gedaan. En wat viel er veel te ontdekken! En als je dan denkt dat je het beter weet, dan heb je wat te bewijzen, toch? Dus ben ik maar eens flink wat ervaring gaan opdoen, van commercieel, tot non-profit, tot rijksoverheid. En wat ik daar allemaal heb mogen beleven…. ik kan er een boek over schrijven. Maar dat is misschien voor later.

Hoe de werkgever zich presenteert

Wat me vooral opvalt, is dat veel werkgevers hun eigen identiteit niet goed kennen, weinig creativiteit in de communicatie naar (toekomstige) medewerkers toepassen en daardoor vaak niet de juiste persoon op de juiste plek binnen de organisatie krijgen. Hoe zonde is dat? En het is zo eenvoudig te verhelpen! Voor mij ligt de meerwaarde in een creatieve benadering van de arbeidsmarkt. Met iets wat jou als werkgever onderscheidend maakt. Dus ga ik op zoek naar de waarheid achter de organisatie. Wat maakt het zo speciaal om er te werken?

De kernwaarden van La Tua Storia


Ontwikkeling leidt tot enthousiasme en vice versa

Een van de mooiste dingen die je kunt ervaren in je werk? Enthousiasme over wat je doet. Dat wil je voor jouw medewerkers toch ook? Dat begint wat mij betreft bij authenticiteit. Hoe echt ben je als werkgever? Hoe echt durf je vooral te zijn? Sta je open voor suggesties en ideeën van medewerkers? Ben je bereid jezelf en je medewerkers steeds te (laten) ontwikkelen? Het gesprek met elkaar aangaan en in alle eerlijkheid kijken hoe je samen verder wilt. Voor de beste resultaten en prestaties. Hiervan zag ik prachtige voorbeelden en schrijnende gevallen, die mij leerden wat de beste aanpak zou zijn.

Vrijheid is blijheid

En soms wil je dus gewoon niet verder. Voor mij was er de ontdekking dat ik inboet aan energie als ik gevangen word door regeltjes en procedures. Een onnoemelijke vermoeidheid overviel me. Zelfs het relativeren met een grap was niet meer de oplossing. Mijn creativiteit en daarmee mijn enthousiasme verloren hun glans. Dus koos ik ervoor om de vrijheid op te zoeken, in zelfstandig ondernemerschap. Mijn energielevel was ineens sky high. Wat mij echt gelukkig maakt? De schoonheid van een werkgever naar de oppervlakte brengen en presenteren aan de wereld. Dan maakt mijn enthousiasme overuren en is geen bureaucratisch regeltje me teveel. Zolang ik mijn expertise maar in vrijheid kan inzetten en verder kan ontplooien. Hoe ik dat doe? Door strategieën te ontwikkelen, recruitmentsites te voorzien van content, plannen,vacatureteksten en corporate/employer stories te schrijven. Of ik nu een concurrentieanalyse maak of een recruitmentplan in elkaar draai; ik krijg er energie van.

Klaar om je als werkgever goed in de markt te zetten?

Ontdek de aanpak die bij je past en de tarieven die daar bij horen tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek!